12 Mayıs 2019 Pazar

Online uzaktan eğitim


Online uzaktan eğitim

Uzaktan eğitim yöntemi her türlü teorik eğitimi kapsar. Birçok farklı branşta uygulanması mümkündür.

Günümüzde birçok eğitim kurumu, birçok farklı branş bünyesindeki dersleri online uzaktan eğitim yöntemi ile sunmaktadır. Hem eğitimciler hem de öğretmenler, online ortamda eğitim sürecini ilerletmektedirler.

Online uzaktan eğitim kursları kişiye özel (birebir) olabildiği gibi, toplu (sınıf) olarak da uygulanabilen kurslardır. Ancak hiç şüphesiz ki “birebir” uygulanan eğitim modeli çok daha faydalıdır.

Online Birebir Eğitim Modeli

Birebir online uzaktan eğitim yöntemi modelinde öğrenciler ve eğitimciler; herhangi bir zaman, mekan sınırlaması olmadan süreci tamamlarlar.

Geleneksel eğitim modelinde iyi bir eğitim alabilmek için binlerce lira harcamak gerekebiliyor. Üstelik bu kadar çok para miktarı harcansa bile, eğitim ortamı fiziksel ve işleyiş şekli de “toplu” olduğundan dolayı, tam verimli bir öğrenimin gerçekleşmesi olanaksız hale geliyor.

Birebir eğitim modelinin fiziksel ortamda gerçekleştirilmesi de yine belirli zaman, mekan kalıplarını gerekli kılmaktadır. Fakat bu kalıplar hem eğitimci hem de öğrenci açısından fazladan zaman ve para kaybı anlamına gelmektedir.

Sonuç itibariyle, geleneksel birebir öğretim metodu ile sanal ortamda gerçekleştirilebilen online uzaktan eğitim yöntemi ile kıyaslama yaptığımızda bile birçok avantaj gün yüzüne çıkmaktadır.

Online Uzaktan Eğitim Kursları

Birçok farklı sektöre dair bulunabilecek online uzaktan eğitim kursları ülkemizde de yaygınlaşmaya başlamıştır.

Burada öğrenciler sadece hangi branşta ve hangi seviyede kendilerini geliştirmek istediklerine karar vermelidirler. Bu sayede ihtiyacı doğrultusunda ideal bir sürede eğitim alabilir ve o branş ile ilgili bilgi, becerisini online ortamda çok daha kısa bir sürede ve ekstra masraf yapmadan tamamlayabilir.

Belirli bir branşa yönelik eğitimin alınması konusunda online ortamda sunulan yazılımlar büyük bir fayda sağlar.

Oysa geleneksel eğitim modelinde her ne kadar bütçe ve zaman ayırmaya çalışsanız bile, hiçbir zaman online eğitim ortamı kadar “hızlı ve verimli” bir sonuç elde edemeyebilirsiniz.

Üstelik yaşadığınız bölgenin getireceği dezavantajları da göz önünde bulundurmak durumundasınız. Hava ya da trafik şartlarının uygun olmaması gibi durumlar, ekstradan zaman ve motivasyon kaybına neden olabilmektedir. Online eğitim modeli ile tüm bu sorunların aşıldığı, yeni nesil bir eğitim modelidir.